Standaryzacja hoteli według skali gwiazdkowej powinna dać klientom jasną informację o tym, jakich usług powinni oczekiwać od danego obiektu. Warto wiedzieć, jakie kryteria decydują o przyznaniu hotelowi najwyższej w Polsce kategorii 5-gwiazdkowej. Wielkość pokoi Każdy hotel zapewnia swoim gościom pokoje dwuosobowe, będące standardem hotelowym. Powinny one być przestronne i wygodne dla klientów. W hotelach 5-gwiazdkowych pokój jednoosobowy musi mieć co najmniej 14 mkw powierzchni, dwuosobowy – 18 mkw, a apartament około 50 mkw. Mianem apartamentu określa się pokoje co najmniej z dwoma pomieszczeniami – sypialnią i pokojem dziennym.
Z reguły pokoje dwuosobowe powinny być wyposażone w podwójne łóżko małżeńskie lub dwa osobne łóżka pojedyncze, biurko, lustro, krzesło lub dwa, stolik kawowy, szafę i nocne szafki z lampkami. W hotelach pięciogwiazdkowych każdy pokój ma swoją łazienkę. W hotelu jest centralna klimatyzacja, wszędzie istnieją zabezpieczenia przeciwpożarowe, telefon oraz instalacja RTV. Części wspólne i parking Klasyfikowany w ramach 5 gwiazdek hotel musi mieć parking strzeżony, gdzie każdemu pokojowi odpowiada jedno miejsce na parkingu. Powinien dysponować garażami dla indywidualnych gości. Z podjazdu do hotelu powinno się wchodzić bezpośrednio do holu recepcyjnego. Konieczne jest przystosowanie wjazdu do potrzeb osób niepełnosprawnych i wygodnego wwożenia bagażu na kółkach. Na zewnątrz hotel musi być oświetlony i otoczony utwardzoną nawierzchnią dojazdową. Kolejnym wymogiem jest oddzielne wejście do holu gastronomicznego. Nad głównym wejściem i podjazdem do hotelu powinna znajdować się wiata chroniąca przed opadami atmosferycznymi.Otoczenie hotelu pięciogwiazdkowego powinno być zielone i sprzyjające wypoczynkowi na świeżym powietrzu. Dlatego właściciele takich obiektów stawiają na tarasach i w ogrodzie ławki ogrodowe, na których goście mogą wypocząć. Ławka ogrodowa, podobnie jak wszelkie inne elementy wyposażenia ogrodu, powinna być stabilna i estetyczna. Dobrze by było, gdyby hotel miał część gastronomiczną z możliwością spożywania posiłków na zewnątrz, jeśli tylko pogoda na to pozwala. Obsługa hotelowa i usługiW hotelach o wysokim standardzie zatrudnienie znajduje tylko wykwalifikowany personel, znający co najmniej dwa języki obce, w tym jeden biegle, jeśli chodzi o pracę w recepcji hotelowej. Obsługa powinna trzymać się najwyższych standardów, w przypadku kontaktu osobistego i telefonicznego z klientami. Hotel pięciogwiazdkowy może zapewniać usługi concierge, usługi biznesowo-konferencyjne, przechowalnię bagażu i depozyt, kantor, usługę budzenia o określonej godzinie czy inne, podobne punkty handlowo-usługowe znajdujące się na jego terenie.
-
Baltic Natur Park
Lokalizacja: Niechorze, Zachodniopomorskie Zapraszamy do Batlic Natur Park Holiday Resort… -
Relaks i natura w sercu Karkonoszy – najlepsze SPA w Karpaczu i atrakcje miasta
Karpacz to jedno z najbardziej popularnych miejsc w Polsce, gdzie można połączyć aktywny w… -
Wyjazd do SPA nad morzem – propozycja nie tylko dla dwojga!
Choć wyjazdy do SPA najczęściej kojarzą się z romantycznym wypoczynkiem we dwoje, to okazu… -
Wakacje last minute – jak korzystać z promocji na wyjazdy?
Chcesz polecieć na wakacje w atrakcyjnej cenie? Warto polować na oferty last minute, czyli…
Więcej podobnych
-
Pewniaki i nowości. Sprawdzamy oferty na lato 2024
Biura podróży już ruszyły ze sprzedażą ofert na wakacje 2024. To doskonały moment na rezer… -
Domek, hotel, apartament – co wybrać na wakacje?
Planowanie wakacji to emocjonujące zajęcie dla całej rodziny. Jednocześnie wymaga podejmow… -
Najlepsze sale konferencyjne. Jak znaleźć idealną salę na swoją konferencję?
Miasta w Polsce cały czas dynamicznie się rozwijają, a coraz większa liczba międzynarodowy…
Załąduj więcej z kategorii Artykuły
Sprawdź również
Relaks i natura w sercu Karkonoszy – najlepsze SPA w Karpaczu i atrakcje miasta
Karpacz to jedno z najbardziej popularnych miejsc w Polsce, gdzie można połączyć aktywny w…